Fortfarande politiskt korrekt

Som går att läsa i tidigare inlägg är jag numer medlem i ett parti. Misstag. Jag vill inte vara partipolitisk längre. Jag trodde att detta parti motsvarade mina åsikter, och i vissa aspekter är det också så. Vad jag har stora problem med är hur de marknadsför sig själva, särskilt nu när det är val. Jag har problem med "vi är det enda rätta"-attityden.

Det känns lite som om jag gått med i en sekt. Eller blivit religiös.

Finns det någon fördel? Det skulle i så fall vara det sociala - som i stort är den enda fördelen med någonting alls här i livet eftersom man som människa (såvida man inte är enstöring) i viss mån är beroende av social tillhörighet.

Så, jag frågar igen: Finns det någon fördel? Ja. I mina ögon har detta parti ändå lyckats driva igenom vissa förändringar och jag stödjer dessa.

Och en vädjan till alla osäkra: lita aldrig på partiernas budskap förrän du kollat att det stämmer. Det finns tonvis med böcker, expertis och statistik för att rasera och bekräfta deras (ofta mycket överdrivna) påståenden.


Fortfarande politiskt korrekt? Njae. Det verkar nog inte så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback