Att leva i en byggarbetsplats

Vårt kök är en byggarbetsplats, och jag tycker SÅ synd om de som flyttar in nu och får se kök och allrum såhär. Living hell.

Har, under tiden jag bakat, städat iordning lite trots att det inte är mina städdagar. Kände att jag ville. Hade tid över. Borde städa färdigt mitt rum också, men det kommer ta så förbannat lång tid! Har hållt på i flera timmar. Har många timmar kvar. Evighetsprojekt. Måste jag ha så mycket kläder (och annan bråte)? Jag använder ju knappt hälften? Eller?

Visserligen blir man hemmablind, men köket är ganska fint nu. Om man inte tittar på golvet. Jäkla Kalmarhem kan fixa allt - utom vårt golv som VERKLIGEN är sunkigt och i behov av utbyte. Nåja. En av våra spisar är åtminstone äckligt fräsch! Den vill jag laga mat och baka i jämt!

Nya spisen och jag. Forever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback