The theory of evolution

Jag känner mig korkad. Och förbannad. Varför skriver läraren frågorna på engelska, när all annan undervisning sker på svenska. Till och med våra kursböcker är svenska. Visserligen kan "extralitteratur" så som andra böcker från bibliotek och information på nätet vara på både svenska eller engelska (eller något annat språk, om man nu hellre vill det). 

Föreläsningen kommer som sagt att ske på svenska, och när vi sedan ska ha en diskussion kring ämnet kommer den att vara på svenska. Eller så är det jag som har missförstått allting.

Vad jag vill komma fram till:  varför kunde inte läraren skriva frågorna på svenska, eller åtminstone ge oss en liten ordbok på de konstigaste orden. Allele frequencies och heritable fanns liksom inte med i mitt lexikon (a.k.a det på nätet).

Fast iochförsig (även om jag skulle veta vad de för mig hittills okända orden betyder) förstår jag inte frågorna över huvud taget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback