Ett stort fett hål i marken

Ja, det ligger ett stort fett hål i marken här utanför. Kom hem till Norrköping för några timmar sedan och jag är redan rastlös. Fast trött.

De håller på att göra om parkeringsplatsen intill huset med lägenheter där min mama bor, det ska bli (så som jag tolkat bilden) lite lummigare och som en slags "minipark". Utan parkering. Kan väl se trevligt ut, men är det funktionellt? Jag menar, hur praktiskt är det inte för oss som bor här i hörnan att kunna ställa bilen nära dörren (för vi har ingen dörr på baksidan).

Men å andra sidan skulle man kunna kalla oss för en minoritet (och vem bryr sig om minoriteter?) eftersom det här bara handlar om en trappuppgång (med fyra våningar). Hela huset har nämligen tre trappuppgångar, och resterande två (förutom min mors alltså) har utgång även på baksidan. Eller det jag kallar för baksidan. Kanske är den sidan fram?

Det kommer, enligt SMHI, bli lite regn nu fram till söndag då det förutspås strålande sol. Hoppas det regnar så mycket att vi jättehålet fylls med vatten så man kan bada på söndag. Då kan jag istället skryta med att jag har en pool på framsidan. Eller baksidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback