Jag vet att det är dumt, men...

Jag borde skicka iväg fler jobbansökningar, det vet jag. Det är dumt att hålla tummarna för jobb jag precis har sökt, men jag vill verkligen! Det känns liksom svårt att motivera varför jag ska få ett jobb, när jag vet att jag egentligen vill ha ett annat.

Och vad gäller mina resplaner som blev uppskjutna har de skjutits upp några månader ytterligare. Och plötsligt blev resan både längre och dyrare. Ja, det är dumt att lägga mer pengar på en resa när jag inte har några garantier om varken jobb eller plugg och därmed inkomst och tid (tänk om jag får jobb, och inte får ledigt). Men jag har längtat iväg i två år nu, och lite måste jag få leva! (Så länge jag fixar en biljett som jag kan om/avboka i värsta fall.)

Och vad gäller min bostadssituation har jag ju önskat mig en lägenhet. Har tittat runt lite. Det är jävligt dumt, jag blir bara köpsugen. Men jag har lugnat mig lite och börja acceptera min situation på ett annat sätt.

Med andra ord: Två optimistiska halvkorkade val och ett klokare synsätt på boende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback