Att flytta...

Att flytta kan vara traumatiskt.

Flytt 1: Flytta hemifrån. Det var jobbigt. Spännande helt klart. Men nu i efterhand inser jag att jag hade noll koll. Jag hade ingen aning om vad som behövdes till ett hem. Jag fick med mig alldeles för mycket saker, men samtidigt alldeles för lite. Nu när jag tänker efter tror jag inte att jag blev riktigt helt och fullt nöjd.

FLytt 2
: Flytta från första lyan. Oj oj. Det var jobbigt! Det blev en sådan utdragen flytt. En konstig flytt. Först hyrde jag ut den, hyrde shälv en annan lägenhet för att till sist flytta in och ut ur både min första och andrahandslägenhet samtidigt.

Flytt 3: Flytta från min första riktiga lägenhet. Det var jobbigt. Slutet på eran. Första markeringen på att min studietid är över. Det sög. Jag hatade det, och ångrar det lite fortfarande.

Flytt 4
: Helt klart min märkligaste flytt. Från början hade jag tänkt att jag skulle bli kvar här tills något annat dök upp. Men det orkar jag inte. Jag trivs inte här och därför gör jag något åt saken. Lite tråkigt att jag inte flyttar in i min "drömlya" förstås, men hey det är lugnt. Tror jag.

Jag är med andra ord varken glad eller ledsen över att flytta denna gång. Det är klart att det är trevligt att komma närmare familjen. Men vad gäller själva boendesituationen kunde jag nog kännt mer entusiasm om jag hade lyckats ragga upp en egen lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback