Dags att skaffa barn?

KD vill dela ut 10 000kr om man skaffar barn. Schysst!

Det får mig att undra följande:
1) Får man 10 000kr per barn?
2) Får man 10 000kr regelbundet insatt på kontot tills barnet blir 18 år?
3) Gäller både 1 & 2?



Och så måste jag ju ställa frågan: 4) Är det rätt att betala folk att skaffa barn?
Skulle det innebära att ytterst olämpliga individer skaffade barn för pengarnas skull? Skulle det innebära att individer tvingades till att skaffa barn? Skulle det innebära att individer skaffade barn, trots att de inte vill, bara för att få pengarna?

Nja. Jag vet inte om ekonomiska medel är det rätta sättet. Det känns fel. I så fall tror jag nog mer på att dela ut en hög med blöjor/barnkläder/barnsängar etc som stöd och motivation till nya föräldrar.

Artikeln hittar du
här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback