Ska du åka hem?

Är det något man får höra av lillungen här så är det "ska du åka hem?". Visserigen av de andra också, men inte alls på samma på samma sätt.
Hur som helst är det dags för hemfärd mot Småland imorgon. Visst sakar jag hemmet lite, men det är annorlunda nu. Rent mentalt har jag ju redan börjat flytta därifrån, trots att det är närapå ett halvår kvar.

Jag vet inte var jag kommer att (flytta) läsa min allra sista kurs innan examen; den finns på några olika ställen i Sverige, och alla (städer) har olika dragplåster. Har ställt mig i bostadskö i en av städerna, men kan inte söka lägenhet där på allvar förrän jag vet att jag kommer in på kursen.

Dessutom ska jag ju börja söka jobb, så jag (helst) kan börja direkt när sista kursen är slut. Då behöver jag kanske flytta en gång till. Förvisso är det ett senare beslut, men jag kan inte låta bli att känna mig lite rotlös just nu.

Så jag vill också veta: när ska jag komma hem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback