När man letar efter one-liners...

Ibland kan jag känna att det vore sådär skönt att säga något riktigt spydigt, fast man inte gör det av respekt till människorna  som är inblandade i situationen. Det är ju ett känt faktum att alla smarta saker, alla så kallade "one liners" och dylikt, uppstår endast när situationen runnit iväg i sanden. Kombinera detta med förbaskade telefonförsäljare - yrket från helvetet. Jag lyckades dock ändå ganska bra nu senast måste jag säga.

Försäljare: Hej, jag har ett erbjudande till er. Specialerbjudande, bara i Kalmar.
[Ironiska uttalanden av gruppen och till ignorans]
Försäljare: Vad har ni för abonnemang idag?
Jag har inget abonnemang.
Försäljare: Nä, men vad har du för... [avbruten]
Jag har ingen telefon heller.
Försäljare: Vaaa!? En brud utan telefon?! [Han flinar och lassar fram en ny modell av något märke]
Nä jag vill inte ha någon heller.

Försäljaren blev sur och gick.
Jajaja, det blir mesigt när man återberättar situationer. Men jag börjar snart känna mig fulländad i mina tappra försök att bli av med telefonförsäljarna. Vilken taktik ska jag prova nästa gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback