Mitt sista sommarlov

Nu vill jag ägna en tanke åt sommaren, då det i helgen var ett hett samtalsämne. Särskilt från systrars sida. Och särskilt den yngre, eftersom hon fick en släng av demens och ställde samma frågor för 4e och 5e gången.

Jag titulerar denna sommar "Mitt sista sommarlov" för att det är så jag förmodar att det kommer att bli. Har åtmintone inga planer på att ha fler sommarlov (annat än en hög med lediga veckor sommartid när jag har fast jobb, barn, hus, bil etc). Men vad i hela världen ska jag ägna mitt sommarlov åt?
  • Tentaplugga. En jäkla omtenta i september som jag MÅSTE klara. Annars måste jag dra ut ytterligare på min examen. Suck.
  • Plugga? Har sökt sommarkurser. Kommer jag in? (Svar: ja, antagligen) Ska jag gå dem?
  • Jobba? Well, chiiiifen har sagt att jag får jobba, så för den skullen är jag inte orolig. Men vill jag verkligen det?
Ska väl satsa på det mest triviala:
Jobba så att jag tjänar ihop en summa motsvarande CSN-pengar. (Tenta)plugga 4-5 dagar i veckan. Spendera lite tid med familj & vänner. Låter det vettigt?


Öland 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback