Grillpremiär

Igår hade vi grillpremiär, och idag står det (som vanligt?) något om hur hemskt programmet Grillad är i tidningen. Folk är ledsna hit och dit, grova i mun, dåliga skämt bla bla bla. Jag har tittat på programmet. Det var inte det bästa jag sett, men kan ju även tillägga att jag sett Parlamentetavsnitt tråkigare än Grillad. Om det nu är en referens att lita på, jag gillar inte ens Parlamentet.

Det löjligaste är nog denna artikel i ämnet "grillad". Där står att programmet har "Sveriges humorelit" .  Sen när blev Jesper & Josefin från Pang Prego, Claudia Galli och Mr Schulman Sveriges humorelit? Har landet inga roligare individer att komma med?

Som avslut vill jag vänligt men bestämt hävda att ovanstående artikels "Dagens fråga"-frågealternativ har fått allting om bakfoten. Varken "Grillad" eller "Ballar av stål" är elak humor. Det ena är våldsamt mesigt skitsnack och det andra är teater på stan (precis som Pyjamas, Ursäkta röran - som till skillnad från det nyare programmet var roliga) där de medverkande inte är elaka mot någon annan än sin egen karriär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback