Hemma i soffan, en onsdag!

Jag har varit ute med nollorna på pubrunda nu. Jag var trött och seg i början, och fortsatte egentligen i samma stil under kvällen. Fast visst får man lite energi av att dricka energirika drycker. Det enda jag betalat för ikväll var min mat (köpte en kycklingburgare på Frasses på vägen hem förut). Trots detta har jag druckit ungefär 4 cider&öl, en drink och en shot. Jag är inte för att utnyttja nollorna, absolut inte. Och okej, fine. Jag tyckte det var lite trevligt att slippa betala själv och att få komplimanger, det ska erkännas. MEN! Det kändes inte helt rätt, det gjorde det inte. Det är ju inte som om att nollorna har mer pengar än vad jag har (förmodligen tvärtom!).



Jag får trösta mig med att detta var enda gången under nollningen som nollorna spenderar sina pengar till förmån för andras nöje. Enda och sista gången som grundas i påtryckningar från "högre makter". Gör nollorna det självmant vid andra tillfällen, så är det inget jag lägger mig i.

Tur att jag är så moralisk.

Men varför är jag hemma då?

Jo, jag fick plötsliga smärtor i bröstkorgen. Det var åt helvete, och det gjorde ont ända ner i armarna. Från början skulle jag ha åkt till puben för att äta, men jag fick veta att det var tokmycket folk på stället. Så jag struntade i detta och tog mat från Frasses istället (snabbare för mig att få maten). Cyklade hem och åt. Nu mår jag bra igen. Och skiter i att festa vidare, vilket jag tycker är ett mycket klokt val för min del, med tanke på att jag faktiskt värnar om min egen hälsa (även om jag tycker det är trevligt att vara ute och gå på kåren).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback