Do I disappoint you?

Eftersom inte bara jag undrar hur min studieplan ser ut tänkte jag redovisa den för er. Först vill jag bara berätta för er (och mig själv, ännu en gång) att det finns människor som har långt mycket färre högskolepoäng än vad jag har. När det gäller min egen klass kan jag på rak arm säga vem det rör sig om. Och jag vet till exempel att det finns någon/några som gått mitt program (och alltså börjat före mig) som inte är klara ännu. Så nu vet ni att jag, även om jag inte ligger i fas med tiden EGENTLIGEN, så är jag på god väg.


Efter denna termin har jag pluggat ihop typ 160hp* (i januari alltså, om allt går vägen)

Framtid:
Matten&fysiken får tyvärr inte hp för (för det är gymnasiekurser) men de tar 22,5hp (knappt en termins heltidsstudier).
+ Halv termin matte (Skiten jag får stå ut med för att jag struntade i det i 1an&2an)
+ Halv termin miljörätt/annan miljökurs (kurser jag missade när jag var i Portugal)
=> INGENJÖRSEXAMEN!!!

Som ni ser kommer det ta lite längre tid än endast vårterminen för mig att bli helt klar.
Och lägger jag på ett halvår till därefter kan jag ta magisterexamen. The best part: jag behöver bara lägga till skitkurser för att bli magister! Fånigt va?!


* Egentligen 175hp, men matten jag redan gått och är (mer än) godkänd på är numer tydligen värdelös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback