Wake up call

Mitt i mina halvsömnsdrömmar (var påväg att vakna upp, ville dra ut på det så långt som möjligt eftersom jag är ledig idag) ringde telefonen. Oj, tänkte jag, hur mycket är klockan egentligen? Ute såg den ut att vara långt över tio, närmare elva-tolv. Svarade utan att se på klockan.

En trevlig man med tydlig centraleuropeisk brytning ifrån Naturskyddsföreningen ringde och frågade ifall han fick byta några ord med mig. Eftersom jag redan bestämt mig (iochmed min flyttanmälan) lyckades han, snabbt och lätt, värva ännu en medlem. Det kändes nästan lite sorgligt när samtalet var slut, för han var så väldigt trevlig! Han är säkert deras bästa medlemsvärvare. Så nu mina vänner, är jag medlem i Natrurskyddsföreningen och stödjer deras arbete med att förbättra situationen vad gäller naturen och miljön.

Hur som helst, för att återgå till saken, så inledde mannen telefonsamtalet med: "God morgon!". Detta gjorde mig något förbryllad, eftersom jag var helt inställd på att klockan var efter tio och då är det väl ingen som säger God Morgon (om man inte själv är nyvaken förstås). När samtalet var slut kunde jag äntligen ta mig en titt på klockan, och sannerligen - han hade belägg för sitt uttalande! Jag hade legat och dragit ut på sömnen ända fram till klockan 08:22!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback