Ännu ett brev jag aldrig skickade

Hej XXX!

Hoppas du har det bra! Hörde precis av mamma att du har börjat andas själv lite mera nu. Härligt! Bra jobbat XXX!

Ska förresten erkänna en sak... Har inte pratat med pappa än (onsdag). Men jag LOVAR! Skickar ett sms till han om att jag vill att han ska ringa mig. Har ingen lust att spendera en fem-tio kronor på han. Haha! Närå. Jag kirrar biffen - håller vad jag lovar.

Vet du vad jag fick av Mikaela? (nej inte Ko****, utan min granne) idag! En GB-glass-clown! Så nu har jag en sambo. Hehe. Synd bara att han inte gör nåt annat än att stå och flina med hatt-jäveln på sné. Om du undrar varför så gav hon mig den för att hon tröttnat på den.

Såg att du fått ditt Godisogram från Dietorelle innan jag åkte hem i måndags. Fick mina jag också. De var faktiskt helt okej! Och jag har gjort ett chips-test med OLWs och Estrellas Less Fat chips. Estrella vann - BIG time! Så om du nu någon gång blir chipssugen -> Ta Estrella!

Har också börjat inse att jag nog ska göra egna köttbullar istället för de äckliga fabriksmojsade. Och köpa sockerfri ketchup (tog den billigaste när jag var i affären nämligen). Och quess what! Jag använder inte lika mycket salt i min mat längre. Det är nog ditt nyttighetstjat som äntligen börja sjunka in i min feta hjärna.

Isch. Börjat bli nervös inför mattetentan nu. Det är ju bara en månad kvar! Och i ärlighetens namn ligger jag minst en hel veckas hemmapluggande efter. Fan! Inte mitt fel att det är roligare att göra annat än att räkna matte. Lyckligtvis ligger jag bättre till i de andra ämnena jag har (som egentligen är en enda kurs fast med massvis av delkurser inbyggna i varandra). Fixade en webprogrammeringsuppgift på högst tre-fyra timmar, som skulle ha tagit mer än det dybbla. YES! Dessutom hjälpte jag de andra litegrann samtidigt. Borde nog ha satsat på att bli lärare istället.


Där slutade brevet, ofärdigt. Skrevs i oktober (?) 2005 när jag var orutinerad student. En månad kvar till tenta, och redan orolig? Näminsann. Nu för tiden är jag som mest orolig tre dagar innan. Max! Känns dessutom väldigt länge sedan jag köpte en ketchupflaska (nu vet jag dessutom bättre - inte köpa sockerfria produkter fullproppade med sötningsmedel!). Och den tid då jag alltid hällde 2 kg salt över min mat varje gång jag åt, har den ens inträffat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback