Bara för att du tänker med arslet, vill jag inte att du trycker upp dig i mitt!

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?!

Innan jag fortsätter mitt arga inlägg vill jag bara berätta att jag just upptäckte att min ljuskrona här ovanför bordet är trasig. Fuckit!

Jag blir så frustrerad och arg över hur folk kör.

Scenario 1: Jag kör på 90-väg, med en hastighet pendlande mellan laglig och laglig+10km/h. Det är 2+1 väg och vi har justkommit till en 3km lång sträcka med endast en körfil. Bilen bakom gasar, och lägger sig med knappt en bilslängd mellan mig och ligger kvar där i följande 3 km. (För att jävlas gasar jag på strax innan tvåfilsvägen och bränner iväg en bit ifrån bilen bakom - förutsatt att det inte är några fordon framför mig.) Bajspackarbilen gasar sedan upp i 140-150 km/h (jävla galning!) och kör förbi.

Scenario 2: Heldragen linje, på grund av många upp- och nedförbackesvägar, samt halvbranta kurvor. Vägen ser ut som sådan i kanske 5-10 minuter. Och hela tiden ligger en biljävel och trycker mig i röven konstant, för att sedan göra en korkad omkörning med dålig sikt.

Scenario 3: Kör på 2+1 väg. Gör en omkörning, och svänger in på högerfilen just när vänsterfilen börjar att visa med pilar att den är påväg att "försvinna". Jag ligger då på säkert avstånd till bilen framför (och efter). Vips så kör en dåre om i vrålfart, precis då vänsterfilen går in i högerfilen och måste därmed tvärbromsa för att inte köra in i bilen framför. (Då inträffar alltså scenario 1 - fast med andra personer och inte jag).


Jag skiter i att du kör farligt och vill riskera din egen säkerhet och ditt liv. Men tänk för guds skull på mig som ligger framför (scenario 1 och 2) och medtrafikanterna runtomkring! What if en hare hoppar upp på vägen vid scenario 1 eller 2, och jag måste tvärbromsa. No way att du där bak hinner reagera, och plötsligt sitter din nos fast i min bakdel och jag är död (eller åtminstone inte mår särskilt bra).

Snälla, DRIVE SAFE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback