Envisheten besegrar allt: Jag gick till praian.

Igår, efter ett misslyckat besök hos erasmuskoordinatorn (han var inte där) bestämde jag mig för att prova att gå till stranden. Enligt kartan var det inte så långt, men jag bestämde mig ändå att ta bussen från Gambelas till Montenegro (ca 8 min resa). Hoppade av på lämplig hållplats (kunde egentligen ha följt med bussen två hållplatser till, men whatever tänkte jag - lite extra promenad!) och började vandra i vad jag antog var rätt riktning.


Efter ett slag (15-20 min) nådde jag the highway. Great, tänkte jag, var ska jag gå nu? Just där fanns en bro, så man kunde spatsera över till andra sidan om motorvägen. Så jag klev upp på bron och såg mig omkring. Lyckligtvis fick jag efter en stund syn på en vägskylt: Praia de Faro. Jag var på rätt väg! Skuttade ner för bron och började min färd längs med vägkanten. Farligt? Ehem...


Lyckligtvis (i höjd med flygplatsen) tog motorvägen slut, och jag kunde gå intill en säker landsväg istället. Tutande bilar följde på varandra och jag blev irriterad. En bil visslade bara, och då blev jag genast på bättre humör - vilken gentleman!

Så nådde jag äntligen "the bridge" - en smal bro plats för en bil i sidled och några stackars fotgängare intill (som löper stor risk att få benen avhuggna när bilarna kör förbi) - och därmed var jag på praian! Yahoo!









PROMENADFAKTA
Längd: Jävligt lång.
Tid: Ingen aning. Timme? Enånhalv?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback