Även om det är det, så är det det inte.

Livet som utbytesstudent är enkelt:

* Plugga
* Sola
* Umgås
* Festa
* Sova (um pouco)

Allt detta kunde jag tänka mig innan... Vad någon glömde berätta var:
* att jag skulle få nya vänner så snabbt.
* alla mina vänner is making plans for the future, in particular the upcoming weeks (och jag har knappt fyra dagar kvar här) och jag känner mig modfällt för jag kan inte vara med på dessa.
* att jag måste bryta upp från mina nyfunna och skapa helt nya bekantskapskretsar.
* hur det känns att komma till en ny stad och inte ha någon stans att bo (nu överdriver jag, för det har jag antagligen, men jag vet inte exakt var).
* att learning portuguese skulle vara både lätt och svårt och att jag skulle ha så mycket åsikter om hur bristfällig kursen är!
* att jag skulle känna både beundran och avundssjuka när mina kompisar fattar mer portugisiska än vad jag gör (makes me feel stupid - BUT still: I am not bad at it, it just takes me a longer amount of time (and they've studied either spanish or/and french which is quite similar to portuguese)).
* att jag tydligen inte var så flytande på engelska som jag trodde när jag landade här (men desto bättre: har blivit det nu!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback