Vadå gå för länge i samma skor?

Ända sedan jag landade i Portugal har jag i stort sett varje dag vandrat runt i flipflops. Sådant sätter sina spår. Jag har haft skoskav ett par gånger (förstås), köpt ett par nya eftersom de gamla var för slitna och nu har jag dessutom lyckats utveckla fula knölar på fotsulan där själva remmen går ner i skon. Skitfult och extremt irriterande. Inledde projekt bli-av-med-dom imorse. Tricket är att inte göra det i allt för snabb takt. Fötterna måste vänja sig under tiden. Fast jag har inte allt för högt hopp - den förhårdnad jag fick efter att ha jobbat en säsong i glassluckan på Smultsonstället i Sörping, är visserligen inte kvar, men man kan se var den satt (på pekfingret tillhörande "skophanden").


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback