Idag tog jag en dag ledigt.

Även fast jag hade 1 timmes lektion tidigare idag (det räknas inte) så tog jag en dag ledigt. Har skitit helt i att pluga idag! Tar igen det. Promise.

Försökte bestämma mig tidigare om jag tycker om min 'professora' eller inte. Det är svårt. Hon är nog rar, men det är väl inte helt lätt att vara rar på engelska när man inte är van att tala på språket. Nja. Jag tror jag fortsätter köra på 'the swedish style' och vara lagom neutral i frågan. Språkkursläraren gillar jag... Fast hon är inte särskilt strukturerad. Med lite tur blir det bättre med tiden. Är fortfarande stolt över att hon lärde sig mitt namn först. Och jag tror jag hittills är den enda hon är säker på. Hon försöker självklart med alla andra, men gissar fel ibland. Sou boa!!!

Bäst jag börjar göra mig redo. Ikväll ska vi ut och festa. Kl 23 är det förfest hos Bartek. Ska möta Anne en stund innan, eftersom jag inte vet var han bor exakt. Ah. Nu börjas det med festeriet igen. I sann erasmus-anda. (Erasmusstudenter är kända för att festa och ligga på stranden hela tiden...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback