Kakao (det är inte flickan i filmen som har skrivit brevet)

Hej Bullen. Jag har ett problem.

Choklad med 70% kakao är nog farligare för mig nu än vad det var till en början. Då jag åt upp en chokladkaka på två-tre dagar. För att inte moffa i mig hela kakan på en gång nu måste jag antingen vara väldigt återhållsam eller glömma bort att jag har den (hur glömmer man bort att man har choklad hemma?). Testade chokladkakan med 86% kakaohalt. Tänkte att: ja men den fungerar säkert! Kommer att mättna på chokladen snabbt (snabbare) och så räcker den sådär extra länge som jag vill att den ska. För allt gott och trevligt här i livet vill man ju ska finnas kvar längre än allt äckligt och otrevligt. Nog för att denna choklad var mer mäktig, men nog fan var kakan slut innan kvällningen.

Hur ska man göra? Bör jag gå över till extra tunga grejer (99% kakaohalt) med risk för beroende eller måste jag sluta helt?

Finns det förresten choklad med 100% kakao eller blir det kakao då? Och är det 100% kakao i kakao?

Tacksam för svar.
Choklad 4-ever!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man skriver inte ett brev till en bulle och frågar om choklad.

2006-05-16 @ 21:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback