Jag har någonting åt dig...

Igår: Kom hit! Andreas har någonting åt dig.
Idag: Kom hit! Elle har någonting åt dig.


Jag skulle kunna sluta redan här, men eftersom jag är en ärlig människa och gärna undviker dölja sanning så ska jag förtydliga vad som menas. Någonting ersätts med ett kvitto. Och tidpunkt för dessa samtal är båda kring tolvtiden.

Det värsta var igår när jag just kommit hem från skolan för att äta lunch och telefonen ringer. Inte kände jag mig särskilt sugen på att missa lunchen för att få ett kvitto. Men, eftersom jag numer är kassör, så fullbordade jag min uppgift och tog emot kvittot. En halvtimme senare med mat i magen.

Nu skall ni inte tro att jag ser kassörsposten som en börda. Inte alls! Jag trivs tvärtom ganska bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback